fredag den 15. juni 2007

10. indlæg

Har løst opgave 16 (wiki'er). Kendte godt Wikipedia - bruger den en del i katalogiseringsarbejdet til fx at finde nye kunstnere eller begreber, og mine erfaringer er gode. Jeg skal dog ikke selv være redaktør. Kom ikke umiddelbart på PBWiki - ved ikke hvad gik galt, så nu venter jeg til næste uge og spørger en kollega (de er nemlig alle gået hjem). Kan godt se nytten rent fagligt for uddannelsesinstitutioner o.l., men vil (igen) ikke selv bruge det. Har efterhånden en fornemmelse af at blive viklet ind i det store spiderWEB med alle disse registreringer og oprettelser. Kan man overhovedet komme ud af det igen? Jeg har vist ikke den rette ånd - befinder mig ikke særlig godt i den virtuelle verden - men spændende er det da at få indblik i mulighederne.

Ingen kommentarer: